Modalităţi de contestare a deciziei autorităţii în cazul încălcării dreptului de acces la informaţiile de interes public
Modalităţi de contestare a deciziei autorităţii în cazul încălcării dreptului de acces la informaţiile de interes public
În cazul în care considerați că dreptul dumneavoastră privind accesul la informațiile de interes public v-a fost încălcat puteți proceda astfel:
I.
– Să formulați o reclamație administrativă ( M.1.; M.2.) în cel mult 30 de zile de la comunicarea refuzului explicit sau tacit al autorității.
– M.1. – Model reclamație administrativă – 1
– M.2. – Model reclamație administrativă – 2
– Reclamația trebuie adresată Primarului orașului Ungheni iar acesta este obligat ca în urma unei anchete administrative să dea un răspuns în cel mult 15 zile de la înregistrarea reclamației.
– Dacă reclamația este întemeiată răspunsul va conține informațiile de interes public solicitate inițial și va menționa sancțiunile disciplinare aplicate funcționarului vinovat.
Temei legal:
Art. 21 din Legea nr. 544/2001;
Art. 32 – 34 din Normele metodologice.
II.
– Să formulați o plângere la instanțele judecătorești în cazul unui răspuns nesatisfăcător sau când nu se răspunde în termen.
– Plângerea trebuie depusă la secția de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază persoana vătămată sau în a cărei rază teritorială se află autoritatea publică împricinată.
– Instanța poate obliga autoritatea sau instituția publică să furnizeze informațiile solicitate și să plătească persoanei vătămate daune morale și/sau patrimoniale.
– Hotărârea tribunalului poate fi atacată prin recurs la Curtea de Apel. Decizia Curții de Apel este definitivă și irevocabilă.
– Atât acțiunea depusă la prima instanță cât și recursul la Curtea de Apel se judecă în procedură de urgență și sunt scutite de taxa de timbru.
Temei legal:
Art. 22 din Legea nr. 544/2001;
Art. 36 din Normele metodologice.