Începand cu data de 23.06.2025 Serviciul de Evidență a Persoanelor Ungheni va elibera Cartea Electronică de Identitate.
Pentru a obține cartea electronică de identitate este obligatoriu să vă programați online, în prealabil.
PRIMIRI ELIBERĂRI CĂRŢI
CERERI DE IDENTITATE
LUNI 8:30-12:30 LUNI 13:00-16:00
MARŢI 8:30-12:30 și 15:00-17:30 MARTI 13:00-18:00
MIERCURI 8:30-12:30 MIERCURI 13:00-16:00
JOI 8:30-12:30 JOI 13:00-16:00
VINERI 8:30-12:00 VINERI 12:00-14:00
Pentru programări se v-a accesa link-ul https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/create?judet=MS.
Începând cu data de 01.08.2025 cererile pentru eliberarea cărţii electronice de identitate (CEI) se preiau şi se soluţionează de către orice Serviciu Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor, indiferent de locul de domiciliu al persoanei fizice, cu excepţia situaţiilor când sunt necesare verificări în teren de către lucrătorii de poliţie;
Cartea electronică de identitate poate fi ridicată de la nivelul oricărui serviciu public comunitar local de evidenţă a persoanelor în funcţie de opţiunea solicitantului exprimată la momentul depunerii cererii.
În cazul în care solicitantul optează pentru ridicarea cărţii electronice de identitate de la un alt serviciu public comunitar local de evidenţă a persoanelor termenul de eliberare se prelungeşte cu 10 zile lucrătoare faţă de data comunicată iniţial la ghişeu;
Cetățenii pot opta pentru (conform prevederilor art.16 alin. (3), din O.U.G. 97/2005, privind evidența, domiciliu, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată):
- a) Cartea Electronică de Identitate – CEI
b) Cartea de Identitate Simplă – CIS
De reținut!
Cartea de identitate simplă-CIS:
- face dovada identității, a cetățeniei române și a domiciliului în România;
- se eliberează în termen de 30 de zile de la data solicitării, fără a exista posibilitatea urgentării;
- NU constituie document de călătorie în statele membre ale Uniunii Europene;
- NU permite titularului accesarea serviciilor publice sau private electronice;
Prima carte electronică de identitate se eliberează gratuit pentru persoanele care au împlinit 14 ani, în limita fondurilor disponibile prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Pentru copii sub 14 ani sau în caz de eliberare a unei noi cărți electronice de identitate (ex. în cazul pierderii) se percepe o taxă de 70 lei.
ATENȚIE!
La cartea electronică de identitate, adresa de domiciliu NU este tipărită, ci este inclusă doar în format electronic.
Pe platforma HUB Servicii a M.A.I. a fost operaționalizat serviciul electronic “Atestare domiciliu/reședintă“, atât pentru valorificarea intereselor cetățeanului român la autoritățile publice ori private din România sau, dupa caz, din străinătate, prin intermediul căruia poate obține “ Certificatul privind domiciliul/reședința înregistrat în Registrul Național de Evidență Persoanelor“, accesând link-ul https://hub.mai.gov.ro/aplicatie-cei.
Puteți opta pentru cartea de identitate simplă, (este tipărită adresa de domiciliu), caz în care trebuie să prezentați:
- documente care dovedesc identitatea, cetățenia română și domiciliul sau reședința în România
- dovada plății unei taxe de 40 lei
Cartea electronică de identitate nu se poate elibera pe bază de procură.
ELIBERAREA (OPȚIONALĂ) A CĂRȚII ELECTRONICE DE IDENTITATE ÎNAINTE DE ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 14 ANI (0-14 ANI)
Opțional, cartea electronică de identitate se poate elibera înainte de împlinirea vârstei de 14 ani la solicitare:
- ambilor părinți
- reprezentantului legal
- părintelui supraviețuitor
- părintelui căruia i-a fost încredințat prin hotărâre judecătorească definitivă
- părintelui care exercită singur autoritatea părintească în temeiul unei hotărâri judecătorești rămase definitivă, sau după caz, în temeiul unei ordonanțe președințiale date în condițiile Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
- persoanei desemnate din cadrul serviciului social public sau al unui furnizor privat acreditat, destinat protecției sociale a copilului , separat temporar sau definitiv de părinți, unde se află minorul, sau a persoanei căreia i-a fost dat în plasamentul copilului.
Ordonanța președințială trebuie să cuprindă în mod expres faptul că persoana în favoarea căreia s-a dispus exercitarea autorităților părintești are dreptul de a solicita eliberarea cărții electronice de identitate înainte de împlinirea vârstei de 14 ani sau de a-și exprima acordul în acest sens.
În situația în care există neînțelegeri între părinți cu privire la exprimarea acordului ori unul dintre părinți se află în imposibilitatea de a-și exprima voința, cartea electronică de identitate se eliberează în baza unei hotărâri judecătorești rămase definitivă.
DOCUMENTE NECESARE:
- certificatul de naștere al minorului – original
- actele de identitate ale părinților sau al reprezentantului legal, original, document cu care se realizeză și dovada adresei de domiciliu
- certificatul de căsătorie al părinților sau certificatul de divorț însoțit de convenșie/acordul parental, hotărârea judecătorească de divorț definitivă/irevocabilă, după caz, în situația în care părinții sunt divorțați , original
- documentul cu care face dovada achitării contravalorii cărții electronice de identitate, în valoarea de 70 lei, care se poate achita la ghișeele unităților „CEC BANK”.
TERMENUL DE VALABILITATE AL CĂRȚII ELECTRONICE DE IDENTITATE
Cartea electronică de identitate pentru minorii cu vârsta 0-14 ani se eliberează astfel:
- cu valabilitate de 2 ani, pentru minorii cu vârsta cuprinsă între 0-2 ani.
- Cu valabilitate de 4 ani, pentru minorii cu vârsta cuprinsă între 2-14 ani.
Până la împlinirea vârstei de 14 ani, cartea electronică de identitate, se eliberează astfel:
- pentru minori cu vârsta de la 0 până la 12 ani fără imaginile impresiunilor papilare.
- Începând cu vârsta de 12 ani, minorilor li se eliberează cărți electronice de iedentitate cu imaginile impresiunilor papilare
În atenția cetățenilor,locuitori ai orașului Ungheni,comunei Gheorghe Doja și comunei Sânpaul care dețin acte de identitate al căror termen de valabilitate a expirat,respectiv minorii de 14 ani care nu au solicitat act de identitate
În vederea reducerii numărului care nu au solicitat eliberarea actelor de identitate în termenul prevăzut de lege și pentru eficientizarea activității,rugăm cetățenii să-și verifice termenul de valabilitate al actelor de identitate.
Cetățenilor le revine obligația de a solicita eliberarea unei cărți de identitate:
- cu minim 15 zile și maxim 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate;
- în termen de 15 zile de la producerea unor modificări în statutul civil sau ca urmare a schimbării domiciliului;
- în termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani,în cazul minorilor;
Cererile pentru eliberarea cărților de identitate vor fi soluționate în termen de 5 zile,cu excepția cazurilor în care cetățeanul se află într-o situație deosebită, justificată, sens în care va depune o cerere de urgentare în acest scop.
Pentru informații suplimentare vă puteți adresa în mod direct Serviciului Public Comunitar Local de Evidență Ungheni,sau telefonic conform datelor de contact afișate pe site.