Informații publice
Modalităţi de contestare a deciziei autorităţii în cazul încălcării dreptului de acces la informaţiile de interes public
Modalităţi de contestare a deciziei autorităţii în cazul încălcării dreptului de acces la informaţiile de interes public
În cazul în care considerați că dreptul dumneavoastră privind accesul la informațiile de interes public v-a fost încălcat puteți proceda astfel:
I.
– Să formulați o reclamație administrativă ( M.1.; M.2.) în cel mult 30 de zile de la comunicarea refuzului explicit sau tacit al autorității.
– M.1. – Model reclamație administrativă – 1
– M.2. – Model reclamație administrativă – 2
– Reclamația trebuie adresată Primarului orașului Ungheni iar acesta este obligat ca în urma unei anchete administrative să dea un răspuns în cel mult 15 zile de la înregistrarea reclamației.
– Dacă reclamația este întemeiată răspunsul va conține informațiile de interes public solicitate inițial și va menționa sancțiunile disciplinare aplicate funcționarului vinovat.
Temei legal:
Art. 21 din Legea nr. 544/2001;
Art. 32 – 34 din Normele metodologice.
II.
– Să formulați o plângere la instanțele judecătorești în cazul unui răspuns nesatisfăcător sau când nu se răspunde în termen.
– Plângerea trebuie depusă la secția de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază persoana vătămată sau în a cărei rază teritorială se află autoritatea publică împricinată.
– Instanța poate obliga autoritatea sau instituția publică să furnizeze informațiile solicitate și să plătească persoanei vătămate daune morale și/sau patrimoniale.
– Hotărârea tribunalului poate fi atacată prin recurs la Curtea de Apel. Decizia Curții de Apel este definitivă și irevocabilă.
– Atât acțiunea depusă la prima instanță cât și recursul la Curtea de Apel se judecă în procedură de urgență și sunt scutite de taxa de timbru.
Temei legal:
Art. 22 din Legea nr. 544/2001;
Art. 36 din Normele metodologice.
LISTA CUPRINZÂND DOCUMENTELE DE INTERES PUBLIC
LISTA CUPRINZÂND DOCUMENTELE DE INTERES PUBLIC
- Hotărârile Consiliului Local Ungheni şi dispoziţiile cu caracter normativ ale primarului;
- Procesele verbale privind şedinţele Consiliului Local Ungheni;
- Graficul de şedinţe al comisiilor de specialitate ale Consiliului Local Ungheni;
- Regulamentul de organizare și functionare al aparatului de specialitate al primarului orașului Ungheni;
- Raportul anual de activitate al Consiliului Local Ungheni;
- Raport anual privind accesul la informaţiile de interes public;
- Raport privind transparenţa decizională;
- Lista consilierilor judeţeni;
- Rapoartele de activitate ale consilierilor locali ai Orașului Ungheni;
- Bugetul și bilanţul contabil;
- Planurile urbanistice de detaliu (PUD), zonale (PUZ), generale (PUG), de amenajare a teritoriului (PAT);
- Certificate de urbanism, autorizaţii de construire, acorduri;
- Lista investiţiilor proprii ale UAT Ungheni;
- Organigramele şi statele de funcţii ale aparatului propriu;
- Documente referitoare la organizarea şi desfăşurarea licitaţiilor şi rezultatele acestora;
- Declaraţiile de avere şi de interese ale consilierilor locali si a funcţionarilor publici;
- Anunţuri privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor de ocupare a funcţiilor publice/posturi vacante;
- Buletinul informativ al Consiliului Local Ungheni;